אימון כושר

תכנית אימונים למתחילים – האם זה שונה בין גברים לנשים?

בכדי להתאמן באפקטיביות אופטימלית, עליכם להגדיר את מטרת האימון שלכם ולבדוק היטב האם אתם בוחרים תכנית אימונים אשר מתאימה לרמה שלכם. במאמר הזה אנו מתכוונים להסביר כיצד אתם יכולים לתכנן לעצמכם תוכנית אימונים למתחילים, וזאת תוך כדי שנסביר לכם את ההבדל שיכול להיות קיים בין נשים וגברים.

אימון עם דגש על העלאה במסה

לרוב מדובר פה בסוג אימון שמתאים לגברים שרוצים להעלות במסת השריר. אימון מהסוג הזה יהיה בדרך כלל כזה שבו תרגילים אנאירוביים עומדים במרכז, וזאת תוך כדי שמירה על מספר חזרות מצומצם. בחירה בתרגילים מרוכבים כמו מתח ומקבליים עשויה להתאים במיוחד בעבור אלו שאין להם גישה לחדר כושר.

בעבור אלו מכם שמחזיקים במנוי לחדר כושר, תהינה לכם האפשרות לשים דגש יותר ספציפי על כל קבוצת שרירים בגוף, שכן אתם תוכלו לעשות תרגילים חופשיים תוך כדי שימת דגש על השרירים שאתם רוצים לחזק.

אימון אירובי לירידה בשומן

הדרך היעילה ביותר להוריד את השומן בגוף היא לקיים אימונים אירוביים ממושכים. ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים ואפילו קפיצה על חבל. אל תוותרו לעצמכם כאשר אתם נאלצים להתמודד עם הקשיים, שכן כך אתם תצאו מחוזקים ותוכלו לראות איך אתם מצליחים להביא לשינוי בדרכי ההתנהגות שהתרגלתם לעשות עד עתה.

לעתים קרובות אנשים נוטים להתייאש ולוותר על האימונים האירוביים לאחר תקופה קצרה שהתחילו. מדובר פה בהרגל, ועליכם להבין זאת בהנחה ואתם רוצים להקנות לעצמכם הרגלים בריאים. אם אתם תתחילו לעשות את השינוי הזה בחיים שלכם, צעד אחר צעד ותעקבו אחר תוכנית אימונים למתחילים, שמתאימה בדיוק לכם, אתם פשוט תהיו הרבה יותר מאושרים. אם אתם מרגישים שאתם מהססים בהתחלה לגבי היכולת שלכם לעמוד בשגרת אימונים, יועץ כושר יכול לסייע לכם להיכנס למסגרת.

מתחילים מהשינויים הקטנים

ההמלצה שלנו היא להתחיל בשינויים קטנים בהרגלים שלכם, ולא לנסות לעשות שינויים יותר מידי דרסטיים בתקופה קצרה, שכן הם עתידים שלא להחזיק מעמד לטווח הארוך. אם תתחילו בשינויים קטנים, יהיה לכם הרבה יותר קל, וזה ללא ספק משהו שעשוי להעניק לכם את השלווה והרוגע שאתם מחפשים כאשר אתם עורכים את השינויים הללו בחייכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *