צלם מזון מקצועי

צלם מזון מקצועי

בעולם הצילום כמו בעולמות תוכן אחרים, קיימת חלוקה בין מגוון רחב של תחומים. אנחנו מכירים מתוך עולם זה, צלמי אופנה, צלמי חדשות, צלמי רכילות, אירועים ועוד. אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר בתחום הצילום שייך לצלמי מזון מקצועיים.

יש מי שבוודאי יטען שכל אחד יכול להיות צלם מזון מקצועי, הרי כולנו משתמשים בפלאפונים שלנו בשביל לצלם מזון, זה לא דבר חדש או מיוחד. בשנים האחרונות, מאז פריחת הרשתות החברתיות ולצד הפריחה של מכשירי הסלולר החכמים, אנחנו רואים כל הזמן עלייה מתמדת בנושא.

אך צילום מזון מקצועי זה דבר שונה לגמרי. צילום שכזה נעשה לא רק בשביל רשתות חברתיות (למרות שגם במקרה הזה, מדובר בעניין מקצועי לצורכי שיווק ופרסום ופחות בתופעה חברתית נניח), אלא בדרך כלל מדובר בצילום שמכוון לצורכי קטלוגים, תפריטים, אריזות, פרוספקטים, מודעות בעיתון ובשלטי חוצות ועוד. כלומר כל הרעיון של צילום מזון מקצועי נעשה לצורך שיווק ופרסום ולא בשביל להראות לחבר'ה מה אכלנו והיכן.

צלם מזון מקצועי ישתמש במצלמות מקצועיות, דיגיטליות לרוב, במטרה לתפוס את המוצר בצורה הטובה ביותר מכמה וכמה זוויות. הרעיון הוא שכל מי שיסתכל על התמונות יוכל לראות ממה עשוי המזון, אילו חומרים הוא מכיל, יהיה ניתן לראות את כל הצבעים שלו, וכמובן המטרה הסופית היא, לגרום לו לרצות את המוצר הזה, בין אם מדובר במנה של מסעדה, מזון שנמכר בסופר או כל מזון אחר.

צריך לומר, צלם מזון מקצועי אינו שונה באופן מהותי מצלם מוצרים. מדובר על קטגוריה ייחודית בתחום הצילום של צלמים אשר עובדים עם משרדי פרסום ושיווק, עיתונים וכן עסקים בתחומים שונים. להבדיל מצילום אופנה או צילום אירועים, כאן מדובר על צילום של חומרים דוממים, חומרים שמצד אחד הצלם יכול לשלוט בהם, ומצד שני, אפשר לעבוד רק עם מה שיש ולא עם דברים שאינם קיימים או דברים שניתן לשנות, לביים או לשחק איתם.

נקודה אחרונה, צלם מזון מקצועי צריך להציג ללקוח שלנו כיצד הוא מתכוון לצלם את המוצר ועל פי ההנחיות שהוא מקבל לבצע את עבודתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *