שחייה

כיצד מתחזקים את הגוף בגיל המעבר ?

גיל המעבר הינו גיל שחשוב להתחיל לדאוג לגוף, וזאת משום שבגיל זה חלה ירידה איטית אך עקבית בהפרשת הורמונים והאנדרוגנים בקרב גברים. הורמונים אלה הינם הורמוני מין, שהעיקרי בהם הוא הטסטוסטרון. בתוך ירידה זאת מתחילות שלל תופעות כגון: הגדלת הערמונית (מה שגורם להפרעות בדרכי השתן) ירידה בחשק המיני, ירידה במסת השריר, ירידה בצפיפות העצם, גלי חום, הזעות ועוד ולכן בקרב גברים חשוב לבצע תחזוקה נכונה של הגוף בגיל המעבר.

אז מה חשוב לעשות בגיל זה?

הרבו בפעילות גופנית – בגיל המעבר חשוב מאד להקפיד על פעילות גופנית. בגיל זה יש לבחור בפעילות שאתם מתחברים אליה כמו למשל הליכות נמרצות בבוקר או בערב, פעילות שחיה למבוגרים כאשר שחייה למבוגרים עובדת על כל שרירי הגוף מעלה את מסת השירי, מפעילה את הגוף ועובדת על סיבולת לב ריאה, עוד ניתן לבחור בפעילות אירובית שמסייעת לכושר גופני וחיטוב הגוף כאשר פעילות גופנית תסייע לכם מאד לשמור על גוף בריא ועל נפש בריאה.

תרגלו מדיטציה ויוגה – תרגול מדיטציה ויוגה גם הוא שומר על בריאות הגוף והנפש. כאשר אתם מתרגלים יוגה אתם שומרים על גמישות הגוף, על גמישות השרירים שלכם ועל גוף בריא ונשימות טובות וקצובות. גם תרגול מדיטציה עוזר לכם להרגיע את קצב נשימות הגוף, תוך החזרת האיזון לגוף.

אכילה נכונה – התייעצו עם רופא המשפחה וקבלו הפניה לתזונאית לגבי תזונה נכונה בגיל המעבר. בגיל המעבר חשוב לאכול בצורה טובה יותר. יש להפחית מאכילת סוכרים, שומנים ופחמימות. הרבו באכילת מאכלים שיש בהם ירקות ירוקים, הרבו בשתיית מים, ובמאכלים שיש בהם ויטמינים כמו אבץ, סידן ומגנזיום שעוזרים לבניית העצם וחיזוק המערכת החיסונית. חשוב לשבת ולאכול ארוחות מסודרות ונעימות.

פתחו את הנפש ואת התודעה – חשוב להירשם לחוגים והרצאות שמעניינות אתכם. בגיל זה חשוב לצאת יותר מהשגרה ולפקוד חוגים, הרצאות וסדנאות שמעניינות אתכם. בכך תוכלו להרחיב אופקים, לשמור על הזיכרון, להכיר אנשים חדשים ולפתח את הנפש והתודעה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *