אבקות חלבון – איך תדעו שבחרתם טוב

אבקת החלבון משמשת לא מעט ספורטאים וחובבנים אשר זקוקים להשלמת צריכת החלבון היומית שלהם. אנשים הנוטים להתאמן בצורה קבועה, זקוקים לא פעם לכמות חלבון גבוהה יחסית, שלא פשוט להשיג אותה בתזונה היום – יומית. לכן חשוב לבחור להשתמש באבקת חלבון איכותית ומקצועית, שתוכל להשלים את החסרים בצורה הטובה ביותר. חשוב להדגיש כי השימוש באבקת חלבון חייב לבוא בשילוב עם תזונה מאוזנת ועשירה בחלבונים, על מנת לאפשר את מיטב הפוטנציאל של הגוף. השוק היום מוצף בלא מעט אבקות חלבון שונות, אשר נבדלות אלו מאלו באיכות הספיגה שלהן ובמקור החלבון. ניתן למצוא אבקות חלבון ממקור צמחי, כגון סויה או אפונה, לצד אבקות חלבון העשויות על בסיס חלב או ביצים.

אילו אבקות חלבון קיימות היום בשוק ומה היתרונות שלהן?

ניתן למצוא היום לא מעט אבקות חלבון העשויות על בסיס תרכיז מי גבינה. חלבון זה מופק מחלב, במהלך התהליך של הכנת הגבינה. חלבון זה מאופיין בקצב ספיגה איטי יותר ולכן מומלץ לצרוך אותו בין הארוחות. לעומת זאת, אבקות חלבון המבוססות על חלבון מי גבינה מבודד, נחשבות לנספגות במהירות הרבה יותר גבוהה ולכן מומלץ לצרוך אותן מיד בסיום האימון. המטרה כאן היא לספק לשרירים את כמות החלבון הדרושה להם לצורכי בנייה והתעבות. חשוב לציין כי אבקות חלבון אלו נחשבות ליקרות יותר, מאשר הסוג המוזכר לפני כן. אופציה נוספת היא לרכוש אבקת חלבון המבוססת על חלבון הקאזין המצוי בחלב, חלבון זה נספג בגוף ממש לאט, ולכן מתאים במיוחד לצריכה לפני השינה. המטרה פה היא לספק לגוף חלבון זמין גם בלילה, במטרה לבנות את השרירים בזמן המנוחה.

לסיכום, אבקות החלבון מהוות חלק ניכר מהתזונה של רוב המתאמנים הרציניים, היות והן מספקות לגוף את השלמת צריכת החלבון שהוא זקוק לה. בצורה כזו, הגוף יוכל להתאושש מהר יותר ובכך נמנעות מהמתאמנים פציעות מיותרות. הדבר נכון לא רק למתאמנים בחדר הכושר, אלא גם לרצים. זמן ההתאוששות לאחר ריצה יהיה מהיר יותר והסיכוי לפציעות נמוך יותר, ככל שכמות החלבון בתזונה היום – יומית יהיה גבוה יותר.  כמו כן, מחקרים הוכיחו כי צריכת חלבון באמצעות אבקות חלבון מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, ובכך מספקים למתאמנים יתרון נוסף.

מתלבטים בין אבקת חלבון לגיינר? אולי תמצאו את התשובות שלכם כאן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *