סנדוויץ' בריא לילדים

איזה כריך כדאי להכין לילדים לבית הספר?

תזונה בכלל ותזונת ילדים בפרט היא בעלת חשיבות רבה ומשפיעה על הריכוז לאורך היום כולו. ילדים צעירים המבלים מספר שעות בין כותלי בית הספר ונדרשים ללמידה, חייבים לקבל ארוחה מאוזנת ובריאה מחד גיסא אך שתהיה לטעמם מאידך גיסא, וזאת על מנת להבטיח תחושת שובע לאורך זמן.

לפני הכל הדבר החשוב ביותר הוא להתייעץ עם הילד ולקבל החלטה בנוגע לסוג ותכולת הכריך שלו. ילדים אינם מבקשים גיוון ואינם אוהבים הפתעות במזון שלהם. במידה ותרצו להציע לילדיכם מזון מסוג שאינו מוכר לו, מומלץ לעשות את הניסיון הראשוני בבית כאשר ישנן אופציות חלופיות ולא בכריך המיועד לבית הספר, דבר שעלול להותיר אותו רעב לשארית יום הלימודים.

הורים רבים מתלבטים ומעלים קשיים בנושא: הילד מוכן לאכול רק שוקולד, האם כדאי לשים בכריך כל יום גבינה צהובה? האם בריא לאכול ביצה מדי יום בכריך? התשובות אינן חד משמעיות ותלויות בילד. ילד המוכן לאכול רק כריך עם שוקולד כדאי ונכון לשכנע ולהציע לו אפשרויות נוספות, לצד ההסבר כי שוקולד בכמות גדולה אינו בריא. יחד עם זאת, לא מומלצת השיטה של להכין לילד כריך אחר ולקוות שיתמודד, מאחר ומרבית הסיכויים שכריך הגבינה המשובח יושלך לפח וילדכם יישאר רעב.

מספר טיפים להכנת כריך מאוזן ובריא שיש סיכוי שילדיכם יאהבו:

  1. ירקות בצד בבקשה- את הכריך מכינים בבית בשעת בוקר מוקדמת והילדים זוכים לאכול אותו מקץ שעתיים או שלוש במקרה הטוב. הירקות שבתוך הכריך יהפכו את הלחם ללח וספוג נוזלים, מה שיבטיח קריאות "איכס" מצד הילדים והשבת הכריך הביתה מבלי שייגעו בו. ירקות הם חשובים לארוחה מאוזנת ויכולים לשדרג כל כריך, אולם מומלץ לחתוך אותם יפה ולארוז בקופסת פלסטיק, מה שיאפשר לילד לאכול אותם כך או לשלב בכריך בזמן האוכל.
  2. מתוקים- ילדים אוהבים מתוקים ואין ממש סיבה למנוע את זה מהם. שוקולד אינה האפשרות היחידה וכריך עם חלבה, ריבה, דבש או סילאן יהיו חביבים על ילדים רבים, ובריאים יותר. מומלץ לבחור בממרחים ללא תוספת סוכר, שכן מדובר במוצרים מתוקים בפני עצמם.
  3. ביצים- אמנם ההמלצה היא לא יותר מביצה ביום, אולם ביצירת האיזון המתאים עם התזונה השוטפת בבית מומלץ ביותר לשלב חביתה או ביצה קשה, על פי העדפת הילד, בכריכים לבית הספר. מדובר בכריך שנשמר לזמן ארוך וטעים גם כאשר הוא קר. השילוב בין הפחמימה לחלבונים ולירקות (בצד, לא לשכוח) מהווה ארוחה מלאה ומאוזנת. ניתן למרוח כף גבינה כבסיס לכריך.

בתיאבון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *