מאמן כושר אישי

איזה תוספי תזונה ממולץ לקחת בזמן אימוני ספורט

אימוני כושר וספורט הם דבר חיוני על מנת לשמור על בריאות הגוף. ישנם סוגים שונים של אימונים ובעזרתם אנו יכולים לפתח שרירים, סיבולת לב ריאה וגם לרדת במשקל. מי שלא עוסק בספורט, סביר להניח שיסבול מבריאות לקויה במוקדם או במאוחר. אבל פעילות גופנית גם מעמידה את הגוף בתנאים הדרושים תזונה מתאימה. תחשבו על זה, התזונה היא הדלק הדרוש לפעולת הגוף. אז אילו תוספי תזונה מומלץ לקחת בזמן אימוני ספורט. ישנם סוגים שונים של תוספי תוזנה לספורטאים, לכל אחד יש תפקיד אחר. ברמת העיקרון תוספי התזונה מסייעים להשיג תוצאות מהירות יותר וטובות יותר מהאימון, מסייעות לגוף להתאושש מהאימונים.

תוספי תזונה להגנה ושיקום הגוף

מי שעוסק בספורט וכושר ברמה הבסיסית בוודאי ימצא עניין בתוספי התזונה המסייעים בהגנה ושיקום של הגוף. בין תוספי התזונה הללו ניתן להזכיר את הגלוטמין, האומגה 3 ומולטי ויטמין. המולטי ויטמין הוא תוסף התזונה הבסיסי ביותר ואנשים רבים לוקחים אותו, גם אם אינם מתאמנים. המולטי ויטמין מאזן את הויטמינים בגוף ודואג להשלים את כל מה שלא קיבלנו מהתזונה. האומגה 3 גם הוא תוסף מאוד פופולרי בזכות סגולותיו הרבות. הספורטאים נהנים מתכונותיו נוגדות הדלקות, דבר המעניק חסיונות מפני פציעות ספורט. גלוטמין טיפול בגלי הלם לכאבי ברכייםהוא סוג של חומת אמינו המגן עלינו מאיבוד מסת שריר, דבר שעלול להתרחש באימונים אינטנסיביים.

תוספי תזונה לבניית מסת שריר

מי שעוסק בבניית שרירים ופיתוח גוף בוודאי ימצא ענייו רב באבקות החלבון והגיינרים. החלבון הוא חומר הגלם שהגוף צריך בשביל לבנות שרירים ולכן מפתחי שרירים עושים שימוש באבקות חלבון על מנת להשלים את מה שהם לא מקבלים בתזונה; מה גם שהחלבון באבקות נספג הרבה יותר מהר. המתאמנים הכבדים יותר עושים גם שימוש בגיינרים המעמיסים על הגוף קלוריות על מנת לפצות על אבדן הקלוריות של האימונים האינטנסיביים.

תוספי תזונה לשיפור ביצועים

ישנם תוספי תזונה רבים אשר נועדו לשיפור ביצועים, בוודאי שלא נזכיר את כולם. אך מבין תוספי התזונה הבולטים והפופולריים בתחום שיפור הביצועים ניתן להזכיר את הקריאטיו. זהו תוסף תזונה המסייע לטעון את השרירים באנרגיה וכך ניתן להתאמן יותר ולהשיג תוצאות מהר יותר. תוסף תזונה גם מתאים לאתלטים העושים שימוש בכוח מתפרץ. עוד תוספי תזונה מקובלים הם חטיפי האנרגיה והמשקאות האיזוטונים; תוספי תזונה אלו מספקים לגוף את הפחמימות, המלחים וכל המינרלים אשר הולכים לאיבוד במהלך האימון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *