הצרת היקפים

הצרת היקפים – המדריך המלא:

כאשר מדובר בהצרת היקפים, אין צורך להתבלבל עם אינספור פיסות מידע מכיוונים שונים, שכן הידע המבוסס ניתן לסיכום פשוט במיוחד, ועל-בסיס ידע זה ישנה שיטה שעובדת מאז-ומעולם, ללא הוצאות מיותרות, ללא מאמץ מוגזם ובצורה שתצר את ההיקפים שלכם באופן בריא ויעיל.

הדרך הזו להצרת היקפים היא הדרך הטבעית – עבודה עם היכולות של הגוף שלנו והשאיפה הטבעית שלו לבריאות. הבסיס שלה ניצב על החוק הבסיסי ביותר של הטבע שלנו, והטבע בכלל, והוא שימור האנרגיה, והשאיפה ליעילות מרבית.

מינוף הגוף להצרת היקפים

הגוף לא רוצה את השומן העודף, אלא את השומן ההכרחי להתמודדות עם מצבי עקה של קור בחורף, מצבים נדירים בחיים המודרניים שכן אנו מחוממים בבגדים טובים, מזגנים וכיו"ב. לכן אנו יכולים למנף את השאיפה הטבעית של הגוף להצרת היקפים, ופשוט ליצר את התנאים המאפשרים לו לעשות את העבודה שהוא מנסה לעשות כך או כך, בין אם נשאף לכך ובאין אם לא.

הצרת היקפים במקרה זה דורשת הרחבת אופקים, וקבלה של חוקים בסיסיים – כאשר הבסיסי מכולם הוא חוק המינוס הקלורי: כשאנו צורכים פחות קלוריות מהקלוריות שאנו מוציאים, אנו מרזים.

הרזייה היא הבסיס להצרה של היקפי הגוף, וחלק עיקרי בתהליך. החלק השני נשען על הפעילות הגופנית מוכוונת המטרה, פעילות, ואותו השילוב בין דיאטה לפעילות גופנית הוא חלקה הארי של השיטה הטבעית להצרה של היקף הגוף שלנו.

שילוב ספורטיבי מנצח לגוף "צר"

ספורט: הפעילות הגופנית שאנו מבצעים דורשת מיקוד ושילוב בין שני אפיקים –

א. פעילות אירובית – עלייה ביכולות האירוביות, לאורך זמן, וללא מאמץ מוגזם, תוך הבאת הגוף למצב אירובי למשך מספר דקות לפחות. כשהגוף פועל בצורה אירובית הוא משתמש בשומן לצורך אנרגיה, ושומן זה מתפרק מההיקפים שלנו.

ב. פעילות אנ-אירובית – הגוף "מחזיק את עצמו" בעזרת טונוס שרירי, ואנו יכולים לעורר את הטונוס הזה, המתח הטבעי הזה, בעזרת פעילות גופנית ממוקדת. חיזוק שרירי ההיקף ומערך שריר השלד במלואם מוביל להחזקה מעוצבת יותר של הגוף לצורך הצרת היקפים טבעית ויציבה.