אבקת גיינר

ההבדל בין אבקת חלבון וגיינר

מי שרק נכנס לתחום בניית השרירים לעתים מתבלבל ולא יודע מה ההבדל בין גיינר לבין אבקות פרוטאין. אז מה בעצם עושה כל אחד מהם, מהו ההבדל ומה באמת צריך בשביל לבנות מאסת שריר?

בדרך כלל השאלה באה מנקודת המבט של מה עדיף, אבקת פרוטאין או גיינר. בואו נתחיל מהתאוריה של בניית מאסת השריר. לאחר אימון כוח המתמקד בשרירים הגוף מגיב והשרירים מתחילים לספוג חומצות אמינו (שהן אבני היסוד של הפרוטאין). אוסף גיינרים תמצאו באתר פארם סטור.

תפקיד אבקות הפרוטאין הוא לספק לשרירים את אותן חומצות אמינו לאחר האימון. מקובל מאוד בקרב ספורטאים לצרוך אבקות פרוטאין לאחר האימון, הן מכילות כמות גדולה של פרוטאין בצורה מרוכזת. אבל חשוב לזכור שבשביל להעלות את מאסת השריר אתם צריכים לצרוך יותר קלוריות מאשר אתם שורפים, להזכירכם באימונים אתם שורפים הרבה קלוריות. כמובן שמדובר כאן על צירוף של אימון עם צריכת קלוריות, סתם צריכה של קלוריות ופרוטאין ללא אימון פשוט גורמת להשמנה.

עוד על גיינרים ואבקות חלבון באתר Fooder:

ישנם אנשים אשר אינם מצליחים להישג תוצאות של גידול במסת השריר. הם מתאמנים חזק, תקופה של 4 עד 6 שבועות ולמרות זאת לא רואים גידול במאסת השריר. הסיבה לכך היא צריכת הקלוריות הנמוכה. הגוף משתמש במאגרי האנרגיה שבשריר והתוצאה היא שלמרות האימונים הקשים לא משיגים תוצאות במאסת השריר.  במקרים אלו יש צורך להשתמש בגיינר. גיינר הוא תוסך תזונה אשר גם כן מכיל פרוטאין, אך יש לו תוספות של פחמימות ושומנים. המטרה של הגיינר היא לספק לגוף את מנת הקלוריות הדרושה לאחר האימון, לפצות את הגוף על שריפת האנרגיה.  צריכת הגיינר חייבת להיות מאוזנת ותואמת לשריפת הקלוריות באימונים.

לגיינר יש את התפקיד שלו אך גיינר הוא אינו הכרחי לצורך עלייה במאסת שריר, רוב המתאמנים אשר רוצים לבנות שרירים ולחטב את הגוף אינם זקוקים לגיינרים. הגיינר מתאים יותר לבודי בילדינג מקצועי הנעשה תחת תכנית אימונים קפדנית. ברוב המקרים ניתן להסתפק במנות הפרוטאין לצד תזונה מאוזנת. בסופו של דבר ניתן לספק לגוף קלוריות גם ללא שימוש בגיינר. שימוש לא נכון בגיינר יביא לכם תוצאות של השמנה שאינכם מעוניינים בהן.

חשוב לזכור שבניית שרירים היא לא רק אימונים וצריכת אבקות פרוטאין או גיינר. בניית שרירים גם מחייבת שתייה מרובה והקפדה על שעות שינה. זמן המנוחה של הגוף הוא זמן חשוב בוא הוא בונה השרירים. האבקות אינן תחליף לתהליכים הטבעיים של הגוף, הן נועדו רק לסייע ולזרז תהליכים טבעיים.

מאת

מארק כהן

מארק כהן הוא נטורופת, מתמחה בתזונה טבעית. בעד טבעונות אבל אוכל בשר פעם בשבועיים (משתדל להפחית...), חובב אינטרנט, אורח חיים בריא וספורט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *