קרטוקונוס

מהו קרטוקונוס

הקרטוקונוס הינה מחלת עיניים פרוגרסיבית, כלומר מחלה היכולה להופיע בדרגות חומרה שונות וכם מחמירה בצורה הדרגתית. המחלה תוקפת את קרנית העין, היא בעצם גורמת להידקקות היקפית של הקרנית ובליטה במרכז. כלומר הקרנית מקבלת צורת קונוס ומכאן שם המחלה – מחלת הקרטוקונוס.

מחלת הקרטוקונוס יכולה לתקוף את שתי העיניים בו זמנית, אך לא בהכרח באותה העצמה, כלומר שתי העיניים לא יהיו באותה דרגת חומרה של קרטוקונוס. בעין אחת המחלה יכולה להיות קלה בלבד ובעין אחרת יותר קשה.

הסימפטומים והסימנים למחלת הקרטוקונוס

ככל שמתעוותת צורת הקרנית כך מתחילים לחוש בהפרעות שונות בראייה. לצד פגיעה בחדות הראייה (אשר יכולה להיות סימפטום של הרבה בעיות ולאו דווקא הקרטוקונוס)  מופיעים צללים בשדה הראייה ורגישות לאור כאשר מסתכלים על מקור האור. האנשים הסובלים מהמחלה מדווחים על הילות של אור. כמו כן עלולה להיות פגיעה בתמונה התלת ממדית, במיוחד כאשר המחלה תוקפת את העיניים בצורה לא אחידה. שימו לב שרק רופא עיניים אשר עבר את ההכשרה המתאימה יכול לאבחן כראוי את מחלת הקרטוקונוס. הסימפטומים יכולים להיות גם תוצאה של בעיות ראייה אחרות שלהם טיפול שונה מאשר הטיפול של מחלת הקרטוקונוס. לכן,

מי שאינו רופא עיניים עלול גם לטעות חס וחלילה ולחשוב שמדובר בקוצר ראייה רגיל בעוד הפציינט סובל מקרטוקונוס. אבחון שגוי והעדר טיפול מתאים עלול לגרום להחמרת המחלה, לכן המידה ויש לכם קרובי מחלה ולנזק בלתי הפיך. לכן עם הופעת הסימפטומים ישנו צורך להיבדק אצל רופא עיניים. שימו לב שהגורמים למחלה אינם ברורים, ישנם כיווני מחקר שונים וככל הנראה ישנם מספר גורמים שונים הגורמים לקרטוקונוס. מקובל להניח בעולם הרפואה שישנה נטייה גנטית למחלה, לכן במידה ויש לכם קרובי משפחה אשר סובלים מהמחלה, אז יש להיבדק על בסיס תקופתי.

כמו כן ישנו חשד שבין הגורמים לקרטוקונוס ישנם בעיות הקשורות לאנזימים, חשיפה לקרני שמש אולטרא סגולות, שפשוף עיניים אובססיבי, שימוש ממושך בעדשות מגע לא מתאימות וגירויים כרוניים בעין.

טיפולים אפשריים לקרטוקונוס

שימוש בעדשות מגע – אלו הם טיפולים חדשים יחסית בהם נעשה שימוש בעדשות מגע בהתאמה אישית לעין. עדשות אלו נועדו למקרים קלים עד בינוניים. בטיפולים אלו העדשה מעוצבת בצורה מושלמת להתאים לצורת הקרנית.

ישנה גם אפשרות לטפל באמצעים כירורגיים, אפשרות אשר בדרך כלל נועדה למקרים קשים. בהתערבות כירורגית משתמשים בשתלי טבעת או השתלת קרנית. טיפול בלייזר אינו נחשב למקובל לטיפול בבעיה זו למרות שישנם מקרים קלים מאוד המטופלים בלייזר.

שתפו את המאמר ברשתות החברתיות

מארק כהן

מארק כהן

מארק כהן הוא נטורופת, מתמחה בתזונה טבעית. בעד טבעונות אבל אוכל בשר פעם בשבועיים (משתדל להפחית...), חובב אינטרנט, אורח חיים בריא וספורט.

אולי יעניין אתכם...

© 2018 All rights reserved​

Made with ❤ with Elementor​