מיתוג מסעדות

מיתוג מסעדות – כך תעשו את זה נכון

בעולם המסעדנות כיום, חשוב לא רק להציע תפריט מצוין ומחירים נוחים. יש להשקיע מחשבה מעמיקה ולבצע תהליך מיתוג מסעדות מדויק שבו כל פרט מוקפד. מיתוג טוב יעזור לבדל את המסעדה מהמתחרים, להבליט את יתרונותיה ומאפייניה הייחודיים וליצור תחושת התרגשות בקרב הסועדים עוד בשלב בו הם מציצים בתפריט ושוקלים האם להזמין מקום.

למה מיתוג מסעדות הינו השקעה הכרחית?

מסעדות ובתי עסק אחרים בתחום הקולינריה יעדיפו לרוב להשקיע את מלוא כספם בהוצאות המזון, המשכורות והוצאות שוטפות אחרות. הבעיה מתחילה כאשר המיתוג למסעדה נזנח. חשוב להבין שאמנם האוכל והשירות שאתם מעניקים הם מה שיגרום ללקוחות לחזור שוב, אך עליכם למשוך אותם למסעדה מלכתחילה.

מיתוג למסעדות לא יוכל להתקיים ללא חשיבה שיווקית אסטרטגית מעמיקה, שמטרתה להגדיר מיהו קהל היעד, את קונספט המסעדה, הייחודיות שלה ואת מה שאנו רוצים להבליט מבחינת העיצוב. בנוסף לכך, ישנם מספר דגשים נוספים אליהם יש להתייחס:

  • סמליות – שימוש בסמלים נפוץ מכיוון שסמלים יוכלו לתרום לתיאור המוצר שאנו מעוניינים למתג. לוגו ייחודי הוא חשוב ויעשה את העבודה לפחות לתקופה קצרה, אבל הוא ממש לא הכל!
  • ריבוי מסרים – אחת ההמלצות הטובות ביותר בתהליך המיתוג היא – לא להתפזר! לא בכדי נאמר כי 'תפסת מרובה לא תפסת'; יותר מידי צבעים, מסרים ואלמנטים אחרים עלולים לגרום ללקוחות שלכם לפספס את המסר והייחודיות שאתם מנסים להעביר להם.
  • ניתוח הקהל – בתחום הקולינריה, כל בית עסק יפנה לקהל לקוחות אחר; החל ממסעדות גורמה ועד לגלידריה שכונתית. לפני שמתחילים לעבוד יש לבצע ניתוח פלחי קהלי היעד על מנת להתאים את עצמכם לצרכים והדרישות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

אל תעשו זאת לבד

בסופו של דבר, לא כולם נולדו משווקים. אם אינכם מכירים את התחום עדיף לכם שלא לנסות לבצע את העבודה בעצמכם, מכיוון שעלולות להיווצר אי הבנות ותקלות שיפגעו בכם בהמשך. מומלץ מאוד לפנות לחברה המתמחה בשיווק ומיתוג עסקים, בדגש על מיתוג למסעדות מכל הסוגים. צעד צעד, ילוו אתכם המומחים וייצרו יחד אתכם אסטרטגיה מנצחת.