קייטרינג בשרי

דיאטת חלבונים: למי זה מתאים

אחד ממרכיבי המזון החשובים ביותר עבורנו הם חלבונים. לצד פחמימות וירקות, אנחנו חייבים לאכול חלבונים בכמות מסוימת, על מנת לבנות את שרירי הגוף ולחזק מרכיבים שונים בו. ספורטאים למשל נוהגים לצרוך כמות גדולה של חלבונים בכל אחת מהארוחות הגדולות של היום, מתוך כוונה לשקם שרירים הרוסים, לבנות ולחזק אותם בתקופת האימונים והפגרה.

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, בין כל סוגי הדיאטות השונות, גם דיאטת חלבונים. מדובר על דיאטה שיכולה להוריד באופן מהיר במשקל מצד אחד, אך מצד שני יש לנהוג בה בזהירות רבה שכן היא עלולה להיות מסוכנת אם לא יודעים כיצד לעבור אותה. לכן גם מומלץ שלא לעשות את הדיאטה על דעת עצמכם ללא התייעצות וליווי של דיאטנית מומחית.

מה זו בעצם דיאטת חלבונים? ראשית חשוב לדעת, דיאטה זו מוכרת גם בשם דיאטת אטקינס והיא נחשבת לאחת הפופולאריות מבין הדיאטות השונות שקיימות בשוק. זו דיאטה אשר מכילה בעיקר חלבונים ופחות שימוש בשומנים ופחמימות. במילים אחרות, צורכים יותר דגים, ביצים ומוצרים שיש חלבונים כמו למשל גבינות, ופחות מוצרים כמו בשר, תפוחי אדמה ומוצרי מזון אחרים שכוללים שומנים.

מחקרים מראים שעם התפתחות הדיאטה, הרי שכל מה שמשתמש בה, יכול ליהנות גם מירידה במשקל וגם ממדדים טובים, כלומר מדדי כולסטרול ודם איכותיים. הבעיה בדיאטה שכזו היא, שהיא כוללת מעט ויטמינים ומינירליים וזו יכולה להיות בעיה. ניתן להשלים אותם באמצעות תוספים או מאכלים מסוימים, בכמויות נמוכות יותר.

למי הדיאטה יכולה להתאים? באופן טבעי היא יכולה להתאים למי שרוצה לרדת במהירות במשקל ומעדיפים תפריט דל בפחמימות. היא לא מתאימה לכל אחת, צעירים וצעירות, עדיף להם לא לנסות דיאטה שכזו מאחר והיא עלולה לפגוע להם בתהליך ההתפתחות, גם ספורטאי סיבולת שזקוקים לאנרגיה, לא יכולים לוותר על פחמימות. לעומת זאת, ספורטאים במקצועות הכדור למשל, יכולים ליהנות מדיאטה כזו, היא גם תחזק להם את השרירים וגם תאפשר להם לשמור על תפריט בריא שיתאים להם.

לפני סיום חשוב שוב להזכיר, יש לעבור את הדיאטה אך ורק בעזרת ייעוץ של אנשי מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *