חטיף חלבון

מה ההבדל בין אבקת חלבון לחטיפי חלבון

כולנו יודעים שהחלבונים חשובים מאוד לגוף האדם. הם בונים את הרקמות והתאים שבגוף, מסייעים לחזק את המערכת החיסונית, בונים את תאי השריר, האנזימים מורכבים מהם ויש להם יכולת לווסת את חילוף החומרים בגוף האדם. הספורטאים, למשל, מודעים היטב לצריכת החלבון, שכן אחרי הרמת משקולות אינטנסיבית הם צריכים לגייס כמויות רבות של חלבון. מכיוון שמזונות כמו ביצים או דגים אינם מספקים להם את הכמויות האלה, פונים הספורטאים למקורות אחרים כמו אבקת חלבון או חטיף חלבון.

אבקה או חטיף – מה עדיף?

אנשים הזקוקים לכמויות של חלבונים מתלבטים לא פעם בין אבקת חלבון לחטיף חלבון. אלה כמה מבין הפרמטרים שיכולים לסייע להחליט:

  • מזונות אחרים – החלבון כתוסף תזונה מביא עמו גם רכיבים אחרים כמו שומנים וסוכרים. חטיפי חלבון כוללים את הרכיבים האלה, ולכן הם אינם מתאימים לשומרי משקל או לאנשים המעוניינים להימנע ממזונות משמינים. אבקת חלבון, לעומת זאת, מורכבת בעיקרה מן החלבון.
  • תחושה של שובע – לעתים תרצו לנשנש משהו בריא ומועיל בין הארוחות כדי "לדכא" את הרעב. במקרה זה החטיפים עדיפים אל אבקת החלבון, שכן הם יכולים להעניק את תחושת השובע הרצויה.
  • עניין של מחיר – אבות חלבון נחשבות לזולות יותר מחטיפי חלבון.
  • עניין של טעם – כאן לא ניתן להתווכח, מכיוון שיש אבקות חלבון טעימות כמו גם חטיפי חלבון. כך שמי שאינו מוכן לוותר על שוקולד או וניל יוכל בהחלט לשבוע נחת מצריכת אבקה או חטיפים העשירים בחלבון.

לא רק לספורטאים

אף על פי שאבקת חלבון וחטיפי חלבון מתקשרים אצלנו באופן אוטומטי לספורטאים, הרי שהם לא היחידים הזקוקים לבניית חלבון. לעתים נותנים את תוספי התזונה לתינוקות שרק נולדו, לקשישים לאחר ניתוח אשר צריכים לשקם את מערכת השרירים, לאנשים המתקשים לעלות במשקל עקב מחלה או מצב נפשי או לאדם אשר מעוניין לבנות מסת שריר טובה אך אינו יכול לעשות זאת מסיבות כמו לחץ בעבודה או בחיי הנישואים . על כל פנים, יש לצרוך את תוספי החלבון, כמו את כל תוספי התזונה, בחכמה ולא להפריז בכמויות. כמו כן, במקרה הצורך להיוועץ עם רופא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *